HTML

Restless Madness

Utolsó kommentek

  • revaimat: @gabe76: Nem tudom, hogy ki vagy sajnos. De pontosan Ringkøbing városka küldső kerületében vagyok.... (2013.02.06. 19:23) Dánok és a művészet
  • gabe76: matyi, merre is vagytok pontosan??? (2013.02.06. 18:18) Dánok és a művészet
  • bioKanna: Matyiiii! Annyira 'vonzónak' írod le a helyet h tökre kimennék meglátogatni:) Képeket is rakjál fe... (2013.01.22. 19:26) Dánok és a művészet
  • Benedek Juhász: szevasz! ..sajnálom, hogy elfelejtettem elmenni az osztálytalálkozóra, szívesen beszélgettem volna... (2013.01.14. 16:55) Megérkeztem
  • restlessmadness: tényleg jó volna egy biwakzsák, de van egy olyan sanda gyanúm hogy amennyiben tényleg beszerzünk 2... (2010.03.02. 09:22) Tömjénezés
  • Utolsó 20

Címkék

1. (1) 2 (1) 3 (1) 4 (1) 5 (1) 6 (1) alvás (1) betekintés (1) csajszi (1) csörömpölős (1) dánia (7) életmód (1) előzetes (1) első napok (2) emberek (1) események (2) face (1) film (2) fotó (1) frankfurt (1) humor (1) infinity (1) kaja (1) kép (1) kirándulás (1) kisfilm (2) krakkó (1) magyarok (1) marci (1) matyi (1) megérkezés (1) mégsem (1) mentalitás (2) morrisons (1) művészet (1) nagyfilm (1) parti (1) party (1) poker (1) pozitívumok (1) premier (2) projekt-hét (1) rész (1) skócia (1) skót (5) tanulság (1) tenger (1) túra (4) újra (1) vetítés (2) video (1) videó (5) Címkefelhő

2013.01.23. 17:35 revaimat

Az elmúlt napok

Voltunk a fjordon korcsolyázni, de sajnos én korcsolya nélkül, mert azt már nem lehet bérelni a suliban.

DSC_0104_1.jpg

De viszont lehet szuper, teljesen új bicikliket kölcsönvenni. Ezzel ment ki a népes csapat a végtelen, sivatagszerű befagyott tengerhez. A lila sapkás, Ronald Wheasley egyik testvérére (vagy épp ő magára) hajazó legény a szobatársam. Alatta az egyik suli bringa. Piros sapkában Kao nevű japán lány (dadogja az angolt, de azt is olyan kiejtéssel, hogy azért figyelni kell rendesen). A zöld sapkás lány, Nina: nagy kézilabdarajongó.(MA LESZ A MAGYAR-DÁN MECCS, EGYEDÜL KELL SZURKOLNOM!!!) A többieket nincs kedvem most bemutatni. 

Ma a táncórán ismét afrikai táncot tanultunk. A nagyon mosolygós, 160 cm magas férfi tánctanárunk tartotta, aki az elmúlt két óráról hiányzott (ekkor salsa-t és dán néptáncot tanultunk előbbit egy fiatal tanárnőtől, utóbbit az idősebb igazgatónőtől).

Megkérdeztem egy-két diákot, hogy akkor tulajdonképpen mennyibe is fáj nekik itt festegetni, meg jókat enni. Hát pöppet meglepődtem: 180 ezer magyar forintnyi koronát (4500) hagynak itt havonta. Azért az nem kevés...

Én ezt a pénz jelenleg heti egyszeri hólapátolással dolgozom le, ami kb. 1 óra alatt megvan ,ha nincs tengernyi hó. Ha így matekozunk, akkor ez azt jelenti, hogy az órabérem 45 ezer forint. Jól hangzik, mi?! :D

Az eco-classon eddig nem tudtam meg sok újat. Sajnos nincs tanár, mert tavaly novemberben szívrohamot kapott és még kórházban van. Emiatt kicsit fejetlenség van. Csomó ötlet van, hogy mit lehetne csinálni, de senkinek sincs tapasztalata, hogy mégis hogyan kezdjünk hozzá. Voltunk egy-két helyet meglátogatni, és most elvileg egy bicikli hajtotta turmixgépet szeretnénk építeni. Valami ilyesmit, az indián néni nélkül: 

Hogy mi lesz belőle, azt még nem tudom. Tavasszal szeretném kipróbálni a moha graffitit is, meg akkor majd sokat fogunk a kertben is dolgozni. Ma is volt óra, de nem tudtam megtalálni, hogy hol, úgyhogy nem mentem, helyette a Nemzeti Vidékstratégiát olvastam, amit mindenkinek ajánlom figyelmébe: http://videkstrategia.kormany.hu/download/4/37/30000/Nemzeti%20Vid%C3%A9kstrat%C3%A9gia.pdf (senki nem fogja elolvasni).

Viszont péntekenként van sport & outdoor. Most volt az első alkalom: floorballoztunk, amit én úgy éltem meg,hogy csépeljük egymást a műanyag ütőkkel. Csapatom az "Üvöltő Oroszlánok" egyetlen gólt volt képes szerezni, miközben számosat kapott, emiatt üvöltve kaptunk ki mindkét meccsünkön. De utána a röplabdában nagyon visszavágtunk és eltángáltuk őket :)

A nevek egyre jobban mennek és már kevésbé zavar, hogy folyamatosan dánul beszél körülöttem mindenki. Kivéve, ha a norvég lányokkal vagyok, mert ők norvégul. ők is sokat röhögnek a dán nyelven, hogy hogy lehet, hogy ennyire gargalizálnak (norvég tévéműsor a dán nyelvről https://www.youtube.com/watch?v=s-mOy8VUEBk). Nem, mintha a norvég annyival jobb lenne. Lássunk egy műsort norvégul egy koránt olvasó emberről: https://www.youtube.com/watch?v=nYYG2lKzJtc.

Előkerült egy francia lány is (eddig stoppolgatott a barátaival Dánia-szerte), úgyhogy most már 6-ra nőtt a külföldi tanulók száma. És ki tudja ejteni a H betűt, de a répa, retek mogyoró gyakorlattal már gondjai vannak.

Hamarosan kiírom, hogy aki meg akar látogatni annak milyen költségekkel kell számolnia (LEGOLAND nélkül)..

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://restlessmadness.blog.hu/api/trackback/id/tr35039274

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása